idzie jesień książki niesie

 

jesien

Mimozami, nie ma na to rady, wypada zacząć dzisiejszą notkę. Choć właśnie z radami chciałam wystąpić, bo się mi ich nagromadziło na pęki, i mam całe ich bukiety, zamiast okolicznościowych chryzantem.

Bo u mnie sweter czarny, ale ciepły, wyłączony telewizor i nowy magazyn Książki. Pod jedną ręką kubek świeżo kupionej herbaty (cinamon princess – to może być i mój napój i pseudonim na tę jesień) w drugiej ołówek i hajda, lecę przez strony. Wypatruję co lepszych tytułów, i gwiazdkuję wytrwale. Potem jeszcze wsiadam w internet i dłubię w zapowiedziach. Aż się z tego zrobił zapas książek nie tylko na koniec lata ale i do końca jesieni. Sami zresztą zobaczcie, co wybrałam:

  1. Szkło i brylanty, Gabriela Zapolska w swojej epoce, Araela Zurli, wyd. Iskry, czyli opowieść o pracy i rozrywkach dramatopisarki. Oby treść była równie fascynująca jak tytuł. Premiera w październiku.
  2. Belgravia Juliana Fellowes, wyd. Marginesy, premiera juz 28.09.2016, nowa powieść autora scenariusza Gosford Park i kultowego serialu wszystkich anglistek oraz fanów minionych epok, Downton Abbey. Znowu mamy arystokrację i parweniuszy sprzed stu lat, intrygi i tragedie, czyli wszystko to, za co kochamy klasyczną literaturę brytyjską.
  3. Nie ma się czego bać, rozmowy z mistrzami, czyli Boniecki, Hartwig Wielowieyska i inni wiekowi i znakomici współziomkowie w rozmowach z Justyna Dąbrowską premiera też. 28.09.2016.
  4. Biografia Woodego Allen, davida Evaniera, podobno zaskakująca.
  5. Tomek Beksiński, Portret prawdziwy. Dawny znajomy Tomka, redaktor pisma Tylko Rock, Wiesław Weiss, wkurzył się i zebrał jeszcze raz opowieści o młodszym Beksińskim. Wyszło z tego 700 stron, więc jest nadzieja, że będzie to portret jednokrotny i ze wszystkimi detalami, niezbędnymi do poznania bohatera. Premiera już 28.09.2016 , czyli dzień przed filmem o Beksińskich.
  6. Najlepiej w życiu ma twój kot. Zbiór listów Wisławy Szymborskiej i Kornela Filipowicza. Tytuł i autorzy wystarczą, nic więcej nie trzeba mówić. Premiera 19.10.2016.
  7. I moja wielka radość, czyli kolejny tom przygód dzielnej pani detektyw z piórkiem na kapelutku, Profesorowej Szczupaczyńskiej, pod tytułem „Rozdarta zasłona”. Premiera 12.10.2016

A Wy na co czekacie tej jesieni?

mowa o:

ksiazki-1

8 uwag do wpisu “idzie jesień książki niesie

  1. ja kilka tytułów z Twojej listy też mam na swojej:-) porównamy potem wrażenia bo czasem nam sie zbiegają a czasem rozjeżdżają diametralnie🙂

  2. ja czekam na zbiór listów Szymborskiej i Filipowicza, no i na Szczupaczyńską oczywiście! szkoda tylko, że obie książki ukażą się akurat po mojej wizycie w ojczyźnie! miejmy nadzieję, że księgarnie internetowe nie zawiodą.
    czekam jeszcze na rozmowy Adama Pluszki z tłumaczami, które chyba mają się ukazać lada dzień!

  3. Z listy 2, 6, 7 ( i się zastanawiam nad tym portretem Tomka Beksińskiego – nie słyszałem wcześniej o książce – bo lubiłem jego głos i jego audycje, ale odrzuca mnie to, jak skończył). Dodatkowo na nowy przekład „Mistrza i Małgorzaty”.

  4. Monika; to jestem bardzo ciekawa w których miejscach mamy zbieżności a w których roz. Może coś zdradzisz?
    Patrycja: o tych rozmowach nie słyszałam muszę się im przyjrzeć
    Choć Przejezyczenie ciągle czeka na przeczytanie.
    Hebius,: mnie też ta książka kusi, ale i przeraża objętością. Zwłaszcza że mam pewność że będą powtórki z Portretu podwójnego. Z nowymi tłumaczeniami mam ten problem, że jestem przyzwyczajona do tych z pierwszego czytania i inne z reguły wydają mi się mniej udane.
    Tommyknocker: przyznam Ci się że ja już drugi tom przygód pani Szczupaczynskiej zamówiłam w ciemno 😊

  5. ja czekam na 1, 2, 4, 6 i oczywiście siódmą pozycję oraz Podróże po Ameryce Fallaci, pozdrawiam:)

  6. Buksy, oj ja teraz nie pamiętam, zazwyczaj wywnetrzniałam to w komentarzach na przestrzeni ostatnich lat:-P zapamiętałam jednak, ze czasem odbieramy książkę niemal identycznie a czasem diametralnie inaczej ale teraz tytułów sobie nie przypomnę

  7. ika: O to prawie nam sie oczekiwania pokrywają🙂
    monika: Mnie bardziej chodziło o zawartośc listy w tym momencie. To że opinie nam sie czasem stykają, a czasem nie (patrz Vernon ;)) zauważyłam🙂.

Skomentuj

