kupno książki może mieć szkodliwy wpływ na twoje dziecko -SIC!

Szkoła

Wrzesień miesiącem kryminału. Tak ogłoszono na niektórych blogach. Jestem skłonna się z tym zgodzić. Jestem skłonna w to uwierzyć. Tym bardziej, ze zupełnie przypadkiem właśnie pierwszego września wpadły mi w ręce dziwne pomysły kryminalne. Dla młodzieży szkolnej.
A było to tak. Plątałam się po księgarni, szukając czegoś dla córki znajomej, z ukrycia podpatrując jej rówieśników. W końcu jakaś, na oko jedenastoletnia, dziewczynka, zamiast dać się od razu zaciągnąć z podręcznikami do kasy, przystanęła stanowczo przed półką, puknęła w okładkę książki i oznajmiła głośno, że to właśnie chce na prezent. Może być na gwiazdkę, ale chce. Oczywiście postanowiłam skorzystać z tej podsuniętej przez los podpowiedzi i zaraz zaczęłam kartkować ten atrakcyjny dla małolatów tomik. Okazało się, że to kolejna interaktywna zabawa. Na każdej stronie rysunek i polecenie: wklej swoje zdjęcie, wytnij tygrysowi grzywę, wstaw małpie zęby i tym podobne pomysły. I już miałam iść i kupić ten bestseller, kiedy mój wzrok napotkał ten oto obrazek i polecenie:

nauczyciel

Nie ukrywam, przeraziłam się. Dla mnie to już nie zabawa, ale nakłanianie do aktu przemocy. I zaczęłam myśleć, co jest w następnych tomach tej serii. Bo oglądałam część pierwszą. W drugiej może będzie o ćwiartowaniu źle ubranej sąsiadki? A w trzecim? Pomysł na potratowanie siekierką rodziców?
Czy komuś przypadkiem nie nawala nie tylko poczucie humoru, ale i rozsądku? Kto przesadza, autorka tego posta czy tamtej książki? Jak myślicie?
W każdym razie dziecku kupiłam zupełnie inną książkę.

27 uwag do wpisu “kupno książki może mieć szkodliwy wpływ na twoje dziecko -SIC!

  1. zacofany.w.lekturze: Nie miałam pojęcia że jest tak źle! książkę już kupiłam, też właściwie z Twojej listy. A porady zachowuję na przyszłość, dzięki🙂

  2. oj, nawet nie wiem, czy coś takiego można nazwać książką! a poczucie humoru nawala tu chyba całej grupie ludzi, nie tylko autorce ‚książki’ ale też i wszystkim tym, którzy do jej wydania się przyczynili…

  3. zacofany.w.lekturze; Mam wrażenie ze wszystkie dzieci jak już czytają, to dziwne rzeczy. Nie tylko dzieci zresztą;) A zdjęcie pochodzi ze świetnej wystawy domków dla lalek w naszym Muzeum. Wystawa jest wędrująca wiec może i do Twoich okolic dotrze? Więcej na ten temat znajdziesz tutaj:
    http://www.belleepoque.pl/
    patrycja: Autor książki jest jakoś dziwnie nie do zidentyfikowania, za to jego bezmyślność zdefiniować można bardzo łatwo. Jako głupotę😉
    maiooffka: Myślisz że oprócz mordu zachęcają tam do kanibalizmu?

  4. Moja córka czyta w miarę normalne rzeczy, na szczęście ominęły nas rozmaite Dzienniki cwaniaczków itepe, A te domki są cudnej urody, może faktycznie się zdarzy ta wystawa w okolicy.

  5. zacofany.w.lekturze: Właśnie zerknęłam, że następna jest w Rybniku, pytanie czy to już jest dla Ciebie okolica😉

  6. zacofany.w.lekutrze: Na to chyba mniejsze szanse,właścicielka kolekcji raczej preferuje tzw prowincję;)

  7. zacofany.w.lekturze: A to się jakaś nadinterpretacja szykuje. Nie damy prowincji skąd nasz ród!

  8. zacofany.w.lekturze: No nie wiem, czy te kruche istoty i ich właścicielka wytrzymają taki klimat😉

  9. zacofany.w.lekturze: a jak popadną w gniew, że nie ma tam domku żadnego zbója, nawet Rumcajsa?

  10. zacofany.w.lekturze: Miniaturowa sala tortur? z gilotynką z żyletki i gadżecikami ze śrubek? Myślę, że właścicielka dałaby radę😉

  11. zacofany.w.lekturze: To jeszcze nic. Były nawet mini książeczki dla dzieci z prawdziwymi kartkami i kolorowymi okładkami!

  12. Buksy, wydaje mi się, że autorzy czy też przekładacze owego czegoś zaplanowali „błyskotliwe” gry słowne w duchu zbuntowanych młodocianych. I tak, co surowe – należy ugotować. A że dosłowność takiego przekazu w czasach szkolnych strzelanin nie brzmi tak krotochwilnie jak zakładali…

  13. maiooffka: Tia, pewnie w kolejnych tomach będzie o tym jak urządzić wystrzałową szkołę.

Skomentuj

