salon porzuconych cz. 3

Bernhard

Nie mam rąk do ściskania, tylko do pisania i do związywania sznurówek, i do mycia, i do jedzenia , i do ubierania się. A ochota na ściskanie przychodzi mi rzadko.

Thomas Bernhard Spotkanie, str 53 

Naprawdę chciałam przeczytać tę książkę. Wywiad rzekę z Bernhardem. Brałam do wanny, kładłam koło łóżka. Wszystko na nic. Po kilku akapitach przechodziła mi ochota. Po pierwsze Bernhard to malkontent i maruda. Po drugie, co tu kryć szowinista.I to jaki! Po trzecie strasznie się rozmówczyni z nim cacka, podczas gdy czytelnik ma ochotę przy kolejnej rozmowie walnąć ręką w stół i krzyknąć Barnhardowi w twarz: Daj pan spokój. Niech pan sobie coś łyknie albo lepiej się wyśpi. niech już tylko pan przestanie te mądrości snuć. A raczej androny opowiadać.

Oczywiście tak nie mogłam postąpić. Natomiast mogłam zamknąć i odłożyć książkę. Żeby do niej nie wracać. Co też  z przyjemnością zrobiłam.

mowa o:

Bernhard 1

4 uwagi do wpisu “salon porzuconych cz. 3

  1. Nie strasz, kupiłam sobie tę książkę na jakiejś wyprzedaży i czeka cierpliwie. Ale po panu B. nie spodziewałabym się dzikiego entuzjazmu.;)

  2. czytankianki: Może w małych dawkach to się da jakoś przebrnąć. Zamierzam kiedyś do tej książki wrócić i spróbować. Ale antyfeminista z niego paskudny. Jawnie twierdzi (i prowokuje), że kobieta nie posiada rozumu tylko emocje. I powiedział to w drugiej połowie 20 wieku!

  3. Teraz mnie wręcz zaintrygowałaś.;) Gdybym wiedziała, gdzie upchnęłam swój egzemplarz, zaraz bym go wyciągnęła.;)
    Niemniej jego dramaty na scenie spisują się nieźle, w zasadzie znam go wyłącznie z teatru.

  4. czytankianki; Tak językiem B. operuje mistrzowsko ma jedyny w swoim rodzaju styl, trzeba mu to przyznać.

Skomentuj

