Happy Book Day

księga

Już za chwileczkę, już za momencik Dzień Książki zacznie nas kręcić! Do wyprzedaży gotowi jednym słowem.

Jeśli o mnie chodzi, obkupiłam się już wcześniej, bo gdzie nie gdzie obchody zaczęły się trzy tygodnie na przód. Efekty pokazywałam całkiem niedawno. Ale i tak ciągle mam niedosyt. Żal mi, że na przykład nie zdążono wydać nowej książki Witkowskiego. Krawiecki kryminał, na samą myśl się oblizuję. Co roku o tej porze pokazywała się też nowa Hiromi Kawakami, a tym razem nic. Nieustannie wyglądam też tłumaczenia drugiej części Miasta Śniących Książek Moersa. Tymczasem z księgarni zdążyły zniknąć wszystkie jego starsze Camońskie opowiadania, a nowych ani śladu. Jest za to kolejny Murakami, ale tym razem sobie daruję.

Na pocieszenie, żeby nie było, że tylko marudzę, uskładałam okolicznościową trójcę:

1. opowieści o lekturach z dzieciństwa czyli co czytali kiedy byli mali. Rozmowy z 24 mniej lub lepiej mi znanymi sławami. I do tego to książka z obrazkami! Nie wiem czy najpierw czytać czy oglądać.
2. ostatnio bardzo plułam sobie w brodę, że nie poszłam na organizowane w mojej bibliotece spotkanie z profesorem Miodkiem. Na szczęście będę się mogła z nim spotykać w doborowym towarzystwie, zebranym pod szyldem Wszystko zależy od przyimka.
3. Powrót do starej znajomej czyli kolejny kryminał Marty Grimes. Już ledwo pamiętam jak wygląda inspektor Jury i przyjaciele, a przecież zawsze bawiłam się w ich towarzystwie świetnie.

trójka

I to byłoby na razie na tyle. Na razie, bo choć żadnej trójcy już nie planuję, to na pewno wstąpię jeszcze jutro tu i ówdzie, choćby do Matrasa, w którym zapowiedziano 25 % zniżki.

A Wy jak będziecie ten dzień świętowali ?

11 uwag do wpisu “Happy Book Day

  1. Grimes uwielbiam za klimat i postacie 🙂
    Sprezentowałem sobie kilka kryminalnych nowości – 3 za 2 w empiku, matras też kusi cenami !
    pozdrawiam

  2. bardzo fajny wybór 🙂
    ja sobie sprezentowałam Woodehouse’a, „A Place of Greater Safety” Mantel i „A Year of Reading Proust” – ale to raczej bez okazji, bo tutaj dzień książki jakos przechodzi bez echa…

  3. Mam wrażenie, że w tym roku księgarnie nie rozpieszczają czytelników, mile zaskoczył mnie tylko Weltbild.
    Witkowskiego może da się kupić ze zniżkami w maju, przy okazji Targów Książki – bardzo na to liczę.)

  4. Luka Rei: W Taki Dzień należy się dyspensa 😉
    tommyknocker: Tez bardzo lubię bohaterów Grimes, choć pamiętam, że Jerusalem inn (mam nadzieję, że dobrze pamiętam tytuł) trochę mnie zawiodło. W empiku zaszalałam niedawno mocno, w Matrasie trochę mniej.
    patrycja: Najbardziej jestem ciekawa oczywiście a year of reading Proust. Z Mantel mam wielkie zaległości, Woolfhall ciągle czeka na swoja kolej.
    czytankianki: Mnie się wydaje że jest trochę lepiej niż w zeszłym roku, kiedy to nawet w empiku nie było 3 za 2. A teraz mają akcje już od kilku tygodni, Matras też trochę ceny obniżył. Witkowskiego pewnie na targach nie złapie ale i tak mam zamiar kupić, nawet za pełna cenę.

  5. Może jednak złapiesz, bo od kilku lat empik i merlin w czasie Targów mają duże promocje. Tak duże, że już nie chodzę na Targi.;)
    Czy śledzisz stronę Witkowskiego na FB? Dla mnie to źródło nieustającej radości.;) Np.:

  6. w przypadku empiku mi najbardziej podoba się to, że wszystkie książki można ze sobą łączyć w ramach tej promocji. byłam przed świętami, kończę drugą z tych, które wzięłam tydzień temu, jeszcze jedna czeka. ale po tym jak promocję przedłużyli do tego piątku, to obawiam się, że nie uda mi się ominąć jutro empiku i kupię kolejne trzy 🙂

  7. czytankianki: Merlinowi ciągle nie ufam ;). Witkowskiemu zajrzałam kilka razy w bloga, w fejsbuka jakoś mniej, ale skoro mówisz że warto to nadrobić pewnie zacznę bywać i tam.
    Patrycja: faktycznie, robi się coraz bardziej intrygująco ;).
    marlena: Cale szczęście ze promocje już się kończą bo powoli wszyscy popadalibyśmy w nałóg 😉

  8. Czy warto tam zajrzeć – dobre pytanie.;) Traktuję jego stronę jako zgrywę i formę promocji własnej osoby. A to udaje mu się przednio.;)

Skomentuj

