dla kogo i dlaczego

 

Nareszcie! Upał odpuścił, klawiatura ostygła, a stan zawieszenia mojego umysłu złagodziły deszcze i chłodne powiewy. Mogę w końcu jeszcze raz przyjrzeć się propozycjom które zostały zmieszczone w odpowiedzi na prośbę o wskazanie książki nieznanej do przeczytania i opisania. Mój wybór padł na: 

  1. Rekomendację Czary, która powiedziała mi o istnieniu książki „Momo, czyli osobliwa historia o złodziejach czasu i dziecku, które zwróciło ludziom skradziony im czas”, Micheala Ende. Ponieważ uwielbiam bajki, które są jednocześnie przypowieściami dla dorosłych, z wielką ciekawością zabrałbym się za czytanie Momo. Póki co w empiku tytuł figuruje pod hasłem „niedostępny”, ale od czego są inne księgarnie 😉 . Dla Czary  za poddanie pomysłu propozycja, by przyjęła ode mnie opowieści o innej malej dziewczynce, czyli „Lato” Tove Jansson.
  2. Pomysł Fomy, by sięgnąć po „Badania terenowe nad ukraińskim seksem” Oksany Zabużko. Po pierwsze, już dawno przyuważyłam gdzieś ten tytuł i ciągle sobie o nim zapominałam. Po drugie książka jest określana jako „pierwszy ukraiński manifest feministyczny”, co moim zdaniem stanowi intrygującą rekomendację. Fomie do czytania chciałabym zaproponować (o niespodzianko!) mały przewodnik po irlandzkich knajpach czyli Bar McCarthy’ego, Petego McCarthy.
  3. Sugestię Giery, by zwrócić uwagę na „Jutro, w czas bitwy, o mnie myśl” Javiera Mariasa, autora, którego dobrze wspominam z czytania „Wszystkich Dusz”, przenikliwej powieści akademickiej. Książka wspomniana przez Gierę jest dostępna, a zajawka brzmi dla mnie bardzo obiecująco. Ani chybi już w tym tygodniu ją sobie „przyklikam” na półkę. W zamian za wyszukanie książki wyszperałam dla Giery ironicznie filozoficzne i lekko odjechane „Szczęśliwe dni” Laurenta Graffa.

Wyżej wymienione osoby proszę o informację, czy odpowiadają im wybrane lektury. Wiem, że może się zdarzyć ze zaproponowałam coś, co zostało już przez Was przeczytane lub czego opis napawa Was jedynie lękiem i obrzydzeniem. Dlatego proszę koniecznie dać mi znać, jeśli nie trafiłam z wyborem. Proszę również o podanie na mojego maila adresów, na które mam przesłać książki. 

Wszystkim którzy przyłączyli się do setkowych obchodów bardzo serdecznie dziękuję za przemiłe słowa i życzenia  🙂

10 uwag do wpisu “dla kogo i dlaczego

  1. „Momo” znam tylko ze słuchowiska radiowego w odcinkach – słuchałam parę razy i mogłabym tę czynność powtórzyć. To książka dla osób w każdym wieku, podobnie jak moja ukochana „Bracia Lwie Serce”.

  2. Dziękuję za taką miłą niespodziankę! Pożyczyłabym Ci chętnie mój egzemplarz Momo (wydanie z Polityki „Cała Polska czyta dzieciom”:) gdybym go tylko miała pod ręką, ale dzieli nas w tym momencie jakieś 1500 km…. Twoja nagroda dla mnie nie wzbudza we mnie ani przerażenia, ani obrzydzenia, a wręcz przeciwnie, na dodatek jej nie czytałam więc…. jupi!
    🙂

  3. A niech to !
    I znowu nic nie wygrałem 😦

    To wszystko pewnie przez tego Celine’a 🙂

    PS. A ta Czara to tylko te książki od kogoś dostaje i dostaje 😉

  4. Również nie czytałam „Momo…”, a skoro tak chwalicie to poszukam może 🙂
    Oczywiście gratuluje wybrańcom 😉

    I nadal zachęcam, Peek-a-boo, do sięgnięcia po Mazzucco. Tak sobie myślałam potem, że może Tobie bardziej podpasowałaby ‚Tak ukochana’ tej autorki? Jej bohaterka jest istotą dość ulotną, wrażliwą, żyjącą w jakiejś nieprzystającej nigdzie własnej bańce wewnętrznych emocji, a spora część zdarzeń przypada na okres międzywojnia (bohema berlińska, opiumowe eksperymenty, zawirowania świata itp) – może to nie oniryzm, ale wrażenia z lektury mogą nasuwać takie skojarzenia.

  5. nutta: słuchowiska jakos nie udało mi się namierzyc. O „Braciach” tez nie słyszałam, hmm, musze sie chyba uważniej rozglądac dookoła 😉
    foma: liczy sie nie ilosc ale jakośc 😉
    czara: to ja dziekuje za wynalezienie ciekawego tytułu :). Mam jeszcze prosbę: czy mogłabys podac na mojego maila: peek-a-boo@gazeta.pl adres, na który mam wysłac ksiażkę?
    giera: proszę. Czuje sie jak po wyjatkowo udanym rzucie w kregle, za pierwszym razem celne trafienia ;). oby każdemu tak zostalo i po zapoznaniu sie z lekturą 😉
    Logos Amicus: mysle, że jeszcze bedzie okazja zeby cos wygrac ;). Przyznaję, że słusznie obwiniasz Celine’a, bo głowne kryterium to to, że książka nigdy nie była wspominana na blogu. A myśmy juz kiedys o „Podróży” rozmawiali, przy okazji Stambułu zdaje się.
    Maioofka: jesli faktycznie ksiazka porusza taką problematyke jak opisujesz, to tej Mazucco chętnie poszukam. Dzięki za wytrwałośc w nakłanianiu do dobrego :).
    Twój BAFAB, przyznaje ze wstydem, jeszcze niewysłany. Najpierw wstrzymywały mi ruchy upały, a teraz straszne ulewy. Mam nadzieje, że wreszcie sie sytuacja unormuje i dotre w tym tygodniu na pocztę. Zwłaszcza że mam tam coraz wiecej spraw do załatwienia 😉

  6. AAAA czemuż ja przegapiłam ten konkurs!!! A tak chciałabym zaproponować przeczytanie książki „Ditta” autorstwa Martin Nexo. To książka, którą się albo kocha, albo nienawidzi, smutna i piękna zarazem. Ja osobiście kocham ją całym sercem!!!

  7. Melduję, że adres wreszcie wysłany, przepraszam za zwłokę. Ponadto, dopiero teraz dojrzałam, że przy Tove jest link – przeczytałam recenzję i jestem zachwycona, nie mogę doczekać się lektury!
    @Logosie – tak już od kogoś usłyszałam, że blogowanie to intratna sprawa jednak 😉

  8. Maleństwo: konkurs byl dosyc słabo naglosniony, wiec pewnie w tym tkwi przyczyna;). Za Ditta w takim razie sie rozejrze, dzieki serdeczne za polecenie 🙂
    Czara: mnie sie ta ksiazka bardzo podobała ( do Ciebie pojdzie duplikat, z własnym egzemplarzem nie mogłabym sie rozstac), ale nie kazdy lubi Jansson. Taką miałam nadzieje, że Ty lubisz ;).

Skomentuj

