worek z prezentami

Brody sobie nie doprawiam, bo by mi się za bardzo do szminki kleiła, ale skarpety zapełniam, pod poduszki wrzucam, i nawet za szklanką mleka (pfuj) i ciasteczkami ( no trudno) się nie rozglądam.

Najpierw chcę Wam sprezentować nowiutką i świeżutką listę najlepszych czytanek, jakie zdołałam wygrzebać ze swojej przepastnej pamięci i notatek blogowych. Czas przedświąteczny to okres, gdy albo rozglądamy się za książkami dla siebie (w końcu będzie tyyyyle wolnego), albo dla bliskich pod choinkę. Dlatego myślę, że to dobry moment, żeby taki spis podarować wszystkim czytelnikom i zaglądaczom.

Ale to nie koniec!

Dal tych z Was, którzy dzielą ze mną los czytelnika tęskniącego za literaturą obcą  i jeszcze nieprzetłumaczoną, mam coś specjalnego. Otóż całkiem niedawno udało mi się natrafić na nieźle zaopatrzoną księgarnię internetową ze sporym asortymentem tytułów anglojęzycznych. I ceny mają całkiem znośne. Na przykład Wolf Hall można kupić już za 58 złotych. Zresztą same/i się przekonajcie: http://www.bookcity.pl/

I na dnie mikołajowej sterty mam konkurs. Otóż chcę Was prosić o pomoc w uzupełnieniu tej zakładki z boku , noszącej tytuł; „About”. Na jakie pytania Waszym zdaniem powinna autorka niniejszego bloga odpowiedzieć w tym miejscu? Chętnych do ich zadania  proszę o zamieszczenie w komentarzach 2-3 propozycji. Spośród nich zostaną wybrane trzy pytania, a ich autorzy otrzymają w nagrodę jedną z następujących trzech książek (oczywiście proszę o podanie, która z nich Wam najbardziej odpowiada):

21 uwag do wpisu “worek z prezentami

  1. Giera: Kobiete z wydm czytałam bardzo dawno temu, ale ciagle nie moge jej zapomniec, jest niesamowita. I dzieki serdeczne za podrzucenie twojej listy, juz sobie w niej pogrzebałam :). Jesli chodzi o konkurs to proszę o cierpliwosc, mysle że decyzję podejmę pod koniec tygodnia. Ale biorac pod uwage ilosc odpowedzi chyba nie bedzie ona trudna ;).
    Anges: dzieki za zgłoszenie 🙂

  2. Zapytałabym o rytuały czytelnicze, tzn. czy w ogóle z takowych korzystasz. Jak czytasz? Czy masz wtedy przy sobie ulubioną herbatę/kawę? Czy robisz to w ulubionym fotelu? Czy musisz mieć absoutną ciszę? Jeśli zaznaczasz fragmenty w książce, to jak? Ołowkiem, karteczkami, zaginaniem rogów?

  3. I dzięki za namiary na księgarnię, mają naprawdę ogromny wybór! Ceny wprawdzie praktycznie takie same jak na bookdepository, ale nie trzeba się bawić paypalem 😉

  4. – jak buksy ma na imię?
    – czy buksy zdarza się nie czytać?
    – siedząc czy leżąc? to oczywiście o czytaniu 😉

  5. 1. Jakie trzy ksiazki zabralabys na bezludna wyspe?
    2. Jakie jest Twoje najmilsze wspomnienie zwiazane z ksiazkami/literatura?
    3. Czy wracasz do ksiazek z listy najlepszych czytanek?

    Z proponowanych przez Ciebie ksiazek nie wybiore nic, dziekuje, bo „Mercedes-Benz” stoi u mnie na polce, a pozostale dwie pozycje nieszczegolnie mnie interesuja.

  6. ze mną chyba jest coś nie tak, bo najpierw zamiast listę najlepszych czytanek przeczytałam „listę najlepszych czytelnieczek”:)

  7. – najdziwniejsze miejsce, w którym buksy czytała
    – najdziwniejsze oświetlenie, z którego buksy musiała skorzystać

    ps. lepiej nie prezentować adresów mailowych z @ tylko w wersji z (at), mniejsze prawdopodobieństwo zaspamowania skrzynki

  8. giera: wygląda na to że ksiazka jest Twoja 🙂 Przeslij mi prosze na maila adres, na ktory powinnam ja wysłac.
    Lilithin: Nie podałas ktora z ksiazek wybrałas! Padura idzie do Giery, czy mozesz zdecydowac która z dwóch pozostałych chciałabys dostac? No i o adres poprosze na maila :). A ksiegarnia faktycznie wyglada na niezle zaopatrzoną, prawda? Zwłaszcza ze nie uznaję innych zakupow internetowych niz za pobraniem 😉
    Foma: dzieki za udział:). Podaj mi prosze ktora z ksiazek (Oprocz Padury) wybierasz, choc tak wlasciwie druga złgosila pytanai lilithin i do niej nalezy kolejny wybór. No ale mam nadzieje, że jakos nie dojdzie do konfliktu interesów ;). No i prosze tez o podanie adresu do wysyłki na maila :).
    chihiro: Miło mi, ze mimo braku ochoty na którąkolwiek z prezentowanych ksiażek zechcialas wziac udzial w zabawie :). Twoje pytania sa bardzo ciekawe i na pewno znajdą sie na stronie „about”. Pamietam, ze kiedys wyrażałaś chęc przeczytania ksiazki pt „Tango w Buenos Aires” : http://www.buksy.blogi.pl/comments/za-daleko
    Czy nadal jestes nia zainteresowana i nie masz na półce? Daj proszę znac. I przypomnij mi na maila Twój aktualny adres 🙂
    Chiara 76: :D. Bardzo rozbawiło mnie Twoje „przepatrzenie”. Zrobienie takiej listy nastreczało by mi mnóstwo trudnosci, bo nie wiedzialabym jakie kryteria przyjąc. Ale Twoja pomyłka skłoniła mnie tez do rozmyslan, jakiego czytelnika moznaby uznac za dobrego? Na pewno lubimy gdy czytelnicy zostawiaja slad w komentarzach, im bardziej dotyczący notki tym lepiej. Z drugiej strony mam cicha nadzieje, że mam przynajmniej dwóch czy trzech czytelnikow, ktorzy czytaja kazda notke, choc nie zostawiaja żadnych wpisów. Wydaje mi się ze tych czytelnikow tez nalezy cenic :). Całkiem przypadkiem wyszedł nam bardzo ciekawy temat do rozmowy :). Pozdrawiam ciepło i życze zeby jakaś Ci sie wszystko poukładało, bo sama naleze do tych „milczkowatych” zaglądaczy do Twojego bloga i wiem, że masz teraz trudny okres.

  9. Ale Ty masz pamiec, dziewczyno! Jestem pod wrazeniem! Faktycznie, jeszcze sie wlasnego egzemplarza „Tanga…” nie doczekalam, wiec z checia i przymilnym pomrukiwaniem polasze sie na Twoj… 🙂 Adres juz do Ciebie leci, dziekuje ogromnie!

  10. chihiro: Czasem miewam przebłyski ;). Wysyłki porobie pewnie w sobote, najpozniej w poniedziałek. Ciesze sie, że znalazło sie cos dla Ciebie 🙂

  11. O, swietnie, ze planujesz opublikowac strone o sobie 🙂 Mam nadzieje, ze zrobisz ja w formie czytanki – szalenie lubie te Twoje kolaze: muzyka, tekst, zdjecie. Zawsze starannie i pomyslowo dobrane 🙂

    Jezeli chodzi o pytania, to zapytalabym o to:

    1. Czemu i buksy i peek-a-boo? I dlaczego akurat tak?

    2. Twoje inspiracje

    3. Czym dla Ciebie jest Czytanka?

    4. Ksiazki, ktore ocalilabys we wlasnej Arce Noego?

    5. Z ktorym autorem/autorka wybralabys sie na wakacje?

    6. Pamietasz najgorsza ksiazke i co mialas ochote z nia zrobic?

    7. Jaka ksiazke moglabys napisac?

    8. Buksy a poezja?

    Ojej, moglabym dalej, ale chyba lamie zasady konkursu 🙂 Milego przygotowywania strony o sobie samej. Serdecznie pozdrawiam i goraco dziekuje (szczegoly w mailu) 🙂

  12. buksy, nie dla nagród, nie dla chwały… 😉
    ale skoro można 🙂 się zastanowię, obrobię i napiszę na boku co i jak

  13. magamara: To jest wywiad rzeka ;). Chyba nie zdołam odpowiedziec na wszystkie pytania, ale na niektore spróbuję. Tylko niestety Twoja odpowiedz wpłyneła już po ogłoszeniu rozdania i nie bardzo mam pomysł, co w tej sytuacji mogłabym Ci zaoferowac? Jeśli coś Ci wpadnie do głowy, to bardzo prosze o kontakt na mail’a :). Dziekuje za udzial i ciesze sie że do Ciebie dotarla przesyłka 🙂
    Logos Amicus: obawiam sie ze na te pytania nie jestem w stanie udzielic odpowiedzi, chyba powinienes sie zwrócic do jakiejś Wyzszej Instancji. Nie wiem tylko czy Ona/On/Ono pisze bloga albo ma chociaz mail’a 😉
    foma: można, a nawet trzeba. szczegóły w nowym poście ;).
    giera: Alez prosze bardzo :). A maila otrzymalam.

  14. Startowalam zupelnie poza konkursowo (zreszta nie stosowalam sie do regul), wiec zupelnie mnie pomin 😉 Zreszta tak mnie obdarowalas ostatnio, czuje sie, jakbym wygrala co najmniej dwa konkursy! Pytania oczywiscie nie jest obowiazkowe. Jestem pewna, ze wybierzesz z tego, cos, co zlozy sie w ciekawa czytanke 🙂

  15. magamara: wszystko było jak najbardziej zasłuzone ;). Pytania bardzo dobre, tylko u mnie jakis letarg zimowy sie rozgościł.

  16. foma: wygląda na to ze jedynie gałki oczne mam ruchome, czyli tylko śnię i czytam 😉

Skomentuj

