Oto jest

z biblioteki

Przede wszystkim gorące podziękowania dla wszystkich, którzy zechcieli mnie wesprzec w wyborze odpowiednich lektur. Jesteście niezawodni! Dzięki Wam skompletowałam nie tylko bardzo interesujący stos, ale i mam sprecyzowane plany czytelnicze co najmniej na następne półrocze!

Przyznam, że jeszcze nigdy wypożyczanie nie poszło mi tak szybko i gładko. Na dodatek czekała mnie oprócz sterty książek inna miła niespodzianka. Okazało się, że coś mi się pokręciło i remontu biblioteki nie będzie jednak  w tym roku, więc można będzie z niej normalnie korzystać przez najbliższe miesiące. Ucieszyłam się, choć tylko połowicznie, bo miałam nadzieję, że przy okazji kolejnych ulepszeń przemalują te upiornie słoneczne, żeby nie powiedzieć oczobijne kolorki, jakie są na ścianach od zeszłego lata. Niestety nic z tego, jedyna szansa w tym, że z czasem kurz osiądzie i zmoderuje ten radosny gwałt na moim poczuciu estetyki.

No dobrze, wracajmy do tzw. meritum, czyli mojej sterty usypanej przy Waszym bardzo czynnym współudziale. Od góry biorąc, mamy: 

  1. Polecanego przez Det Gittes Rotha, a konkretnie „Teatr Sabata”. Przejrzałam, i już widzę, ze będzie to ostra jazda i wiatr we włosach. No i dobrze.
  2. Sugerowanego przez Magamarę Pavese, czyli „Piękne lato”. Chyba nie mogłam trafić na bardziej odpowiedni do pory roku tytuł.
  3. Odkrycie moich wakacyjnych zaczytań, czyli Evelyn’a Waugh. Tym razem wezmę się za jego debiutancki „Zmierzch i upadek”.
  4. Ogólnie chwaloną Sara Waters. Wybór padł na „Pod osłoną nocy”.
  5. Dawno planowane „Faktotum” Bukowskiego.
  6.  Wspomnianego prze Snoopy’iego Coetzee. Wzięłam „Foe”, ale coś mnie trochę odstrasza archaiczny język narracji. Zobaczymy, jak to będzie w czytaniu.
  7. „Serce tak białe”, czyli przypomnianego przez Magamarę Marias’a.
  8. Wymienionego przez Det Gittes Calvino, czyli „Jeśli zimowa nocą podróżny”.
  9. „Książkę o Sycylii” Iwaszkiewicza, którego to wyboru chyba nie musze tłumaczyć.
    Dziesiątej pozycji, brak, bo nie zdąrzyłam przeczytać Byatt’a i zostawiłam go sobie na następny miesiąc.

 Uff, teraz tylko siąść i czytać. Czego sobie i Wam życzę.

13 uwag do wpisu “Oto jest

  1. Gratuluję stosika! Miło mi, że wybrałaś też coś z mojej listy. 🙂 „Foe” mi się podobał. Coetzee to taki ciekawy autor, że chociaż jego proza jest rozpoznawalna i nie można jej z nikim pomylić, to jest jednocześnie różnorodna. Język raz będzie nieco archaiczny, raz suchy i rzeczowy, a innym razem bardzo subiektywny. Zawsze jednak ostry, precyzyjny i niezwykle sugestywny.

  2. Nie chcę nic sugerować, ale Calvino z Twojego stosu to doprawdy nie lada kąsek.. Mam nadzieję, że będziesz informować o kolejności w czytaniu:)

  3. Fajny masz stosik 🙂 Ja tylko powiem, ze mnie „Jesli zimowa noca podrozny” zupelnie nie podszedl. Rzadko kiedy tak sie meczylam z ksiazka, jak z ta. Doczytalam do konca, ale to byla Kalwaria. Za to mialabym kiedys ochote przeczytac „Teatr Sabata”, no i ten Marias stoi na polce… A „Piekne lato” czytalam przed laty i choc tresci nie pamietam, to pamietam, ze podobalo mi sie.
    Przyjemnej lektury!

  4. A mi „Jeśli zimową nocną podróżny” podobało się bardzo, co nie zmienia faktu, że jest to literatura z gatunku zakręconej. Czytałam po pierwszym roku studiów, w czasach gdy byłam pod ogromnym wrażeniem postmodernizmu w literaturze, teraz zdecydowanie mi to przeszło, więc nie mam pojęcia, jakby odebrała Calvino. Co nie zmienia faktu, że jest to powieść szalenie przewrotna. Z kolei „Pod osłoną nocy” jakoś tak nie bardzo mi podeszło, ale ja ogólnie nie do końca kupuję Sarę Waters, choć twardo czytam te jej wypoty 😉
    Idą w Twe ślady w środę znów odwiedziłam jedną ze swoich bibliotek i tam zaopatrzyłam się z biografię Lucy Maund Montgomery (coś mi się w głowie kołacze, że Ty ją czytałaś, prawda?) i coś tam jeszcze. Nie, ja już nie mówię 😉

  5. Fajny pomysł twoja akcja. Dziękuję, Przy okazji i ja powiększyłam swoją listę książek do przeczytania.

  6. snoopy: Tak, tez uwazam, ze styl Coetzee charakteryzuje sie precyzja i niezwykła dyscyplina językowa. Czytałam jego „Młodośc’ i naprawde zrobila na mnie wrazenie. Jednak w przypadku Foe te językowe „uwstecznienia” moga przemowic na niekorzysc ksiązki.
    det gittes: rzuciłam oczywscie okiem na zawartosc i powiem teraz tylko tyle, ze albo mnie ta ksiazka zawojuje bez reszty albo zdenerwuje nieslychanie ;).
    chihiro: Jak juz powyżej napisalam, tez mam pewne obawy co do „jesli zimową porą..”. Marias chyba jest lepszy na jesien niz na lato, bo jest o ile dobrze pamietam nieco melancholijny.
    zosik: Waters chce wreszcie dac szanse, ale po zaglądnieciu na kilka stron stwierdzam, że raczej ta lektura nie dostarczy mi niezwykłych przeżyc czytelniczych. A biografią Montogmery to ja sie tu kiedys chwalilam, że zakupilam, ale jeszcze nie przeczytalam. musi swoje odleżakowac 😉
    Kalina: Super ze jeszcze ktos skorzystał z tej akcji poszukiwaczej :). Przyznam, że jestem bardzo mile zaskoczona rezultatami, mam teraz spory zapas tytułow, a przeciez nic tak nie cieszy, jak perspektywa czytania dobrych skażek 🙂

  7. Przyjemnej lektury 🙂 A kiedy już rozprawisz się ze stosikiem, to może coś Jeffreya Archera (moje ostatnie odkrycie)?

  8. dormeza: Przyznaje, że ten Archer mnie zainteresował, po tym co o nim napisałas sądze, że moglaby to by byc Moja filizanka herbatki, ze tak brzydko przekalkuje 😉

  9. Zapowiada sie ciekawe lato 🙂 Czy hamak i lemoniada czekaja juz gdzies w poblizu? Udanej lektury i czekam na recenzje. Bedzie co czytac!

  10. Zacznij od jego opowiadań. Czytam właśnie „Tajemnicę autoportretu” i albo to wina tłumaczek, albo redaktora, albo chwili słabości samego autora, ale powieści brakuje mniej więcej 2/3 uroku opowiadań.

  11. magamara: hamaka i lemoniadki brak, ale jest balkon i wiklinowy fotel 😉
    chiara 76: Dzieki 🙂
    dormeza: przy nastepnej wizycie w bibliotece sprawdze, czy w ogole cos jest tego autora. I jesli beda opowiadania, to wezme . Dzieki za ostrzezenie 🙂

Skomentuj

