my precious

    skarby-43

Po malutku, po cichutku uskładałam sobie skarbeńków – ze źródeł przeróżnych. I tak dzięki świątecznym odwiedzinom mam zdobyczne „Pary” Updike, a z biblioteki przytargałam przebój bardziej niż minionego lata, czyli „Faktorię jedwabiu”. „Przeprawę” Zientarowej już przeczytałam, podobnie jak biografię Marleny, zakupioną w ramach przymusu Klubu Świata Książki ( się wkopałam, wbrew głębokiej awersji do zobowiązań wszelkich!). Miller przypałętał mi się zupełnie niespodziewanie (uwiodła mnie okładka), natomiast „Paryskie pasaże” i druga część Klubu Filozoficznego McCall Smitha to zakupy długo planowane.
Nie wiem kiedy tego Rutkowskiego zresztą przeczytam, a to nie z powodu braku czasu problem będzie, tylko z jakości wydania. Jest takie piękne, że wypadałoby przed użyciem założyć białe bawełniane rękawiczki a’la Anthea. Jednak chyba perfekcyjną czytelniczką nie zostanę i zaryzykuję kontakt ostrożny , lecz bezpośredni.
„Pchli pałac” to efekt recenzji Piotra Kofty, któremu jakoś wybaczyłam użycie terminu „literatura kobieca” (co myślę o tym „pojęciu” napiszę kiedyś w osobnej notce, obiecuję, przede wszystkim sobie ;)) i uwierzyłam, że książkę poczytać warto. Zresztą nie nastąpi to czytanie zbyt szybko, bo właśnie ugrzęzłam po uszy w Adzie Nabokova. Jest dziwnie ale pięknie, wiec się nie spieszę z wychynięciem na powierzchnie literackich fantazji Wladimira.
Za to w ramach przerywnika na pewno obejrzę jutro „Koronczarkę” z zachwycającą w tej roli Isabelle Huppert na TVP Kultura. A pod wpływem innej, serialowej, adaptacji kupiłam jeszcze „Powrót do Brideshead”. Który podobno został ostatnio zekranizowany, o czym w naszych kinach głucho. No cóż, dobrze, ze chociaż Prószyński jakoś ten fakt uczcił i wznowił tę powieść, po której sobie obiecuję powrotu do Gosfrod Park.

Nie zapomnijcie-TVP Kultura, 16.04.2009, godz 20.00

7 uwag do wpisu “my precious

  1. zaułku: ale ten stos to efekt kilku miesiecy! A juz w tym tygodniu Dzien Książki, wiec mam nadzieje, że cos do niego dorzuce, zwłaszcza, że empik ma znowu promocje 3 w cenie 2 :).

  2. Podobal mi sie film „Powrót do Brideshead”. Niestety ksiazki nie czytalam wczesniej, ale na pewno kiedys siegne. Kilkanascie lat temu na bazie tej poswieci nakrecono w Anglii serial telewizyjny, ktory cieszyl sie ogromna popularnoscia. I w tym roku po realizacji filmu ci, ktorzy znali serial nie mogli sie jakos pogodzic z tym, ze w filmie uwypuklono watek homosekualny jednego z glownych bohaterow i jego zatracenie w uzywkach. I przede wszystkim, ze znani im bohaterowie serialu nie byli juz postaciami w filmie.

    Swietna rola Emmy Thompson.

  3. maga-mara; Ja chyba właśnie ten stary serial oglądałam daaawno temu na TVP i dośc mnie zauroczył, choc wtedy nie do końca sie orientowałam o co chodzi , bo chyba za młoda na to byłam ;). U nas tej nowej ekranizacji jakos nie widac, niestety .

  4. brytyjka; Witaj :). Miejmy nadzieję, ze ksiazka warta jest czekania. Widze, ze wszyscy zachwalają, ale to tylko wzbudza mój niepokój ;P

Skomentuj

