Bollybook

„porcja kminku dla zaostrzenia apetytu na życie, laska cynamonu na przełamanie życiowej stagnacji, sok z cytryny na zapomnienie uraz, chili na złagodzenie bólu i kurkuma na uleczenie serca. Listki świeżo zerwanej kolęndry temperują zły humor i powodują jasność myśli, ognisty, pieprzny rasam ogrzewa dusze, a starty kokos daje ukojenie i pociechę. Moczona przez kilka dni tłuczona soczewica, dodana do ciasta na cienkie naleśniki z nadzieniem ze smażonych ziemniaków w sosie masala, daje poczucie dumy i wewnętrznej równowagi. Żółta fasola dodana do toranu z jarzyn zapewnia długowieczność i pomyślność”.

Preethi Nair „Sto odcieni bieli”

 

Nareszcie zrozumiałam, dlaczego kupuję chleb obklejony kminkiem i lubię do wszystkiego pakować cytrynę. I wystarczy popatrzeć za okno na niekończące się posypki śniegu, żeby zrozumieć, dlaczego sięgnęłam po tę książkę właśnie teraz. Jest deszcz, cynamon, chili i łzy, tylko wanilii tu brak, co nadrabiam herbatą o takim właśnie smaku. I czytam sobie tę historię miłości jednej, potem drugiej, wyjazdu z Indii do Londynu, szoku, smutku potem ubóstwa, potem radości, i szoku i smutku i tak w kółeczko, aż się zamknie ostatnia strona, na happy endzie miłym i miękkim, jak ten koc, co mi stopy otula.  

mowa o:

 

2 uwagi do wpisu “Bollybook

  1. Na ten tytuł trafiłam jakoś w zeszłym roku, a że był trudno dostępny to polowanie na własny egzemplarz jeszcze zaostrzyło mój apetyt. Oczekiwałam chyba jednak za dużo, bo we mnie ta książka nic nie poruszyła. Wszystko działo się jakoś tak sztampowo i quasi-orientalnie. Chyba najbardziej zawiodłam się na postaciach, które wydawały się zbyt sztuczne i jednowymiarowe – zabrakło mi w tym wszystkim iskierki życia w miejsce chłodnej logiki planującej fabułę.
    Ale że łatwo daję się podpuszczać, to w kolejce czeka już na przeczytanie drugi tytuł tej autorki czyli „Kolory miłości”, bo ktoś gdzieś pochwalił ładnie… 😉

  2. maioofka: na pewno nie bylo to dzielo wybitne ;). Takie tam czytadlo i jakos nie spieszy mi sie do tego zeby powrócic do autorki i poruszanych przez nia tematów.

Skomentuj

