rozwiązanie konkursu „czar par”

                                    1                                                  2

czar-par

                                 3                                                 4

Mija miesiąc od czasu, gdy pojawiła się tutaj walentynkowa zagadka. Czyli najwyższy czas na podanie prawidłowych odpowiedzi:

1. Obrazek pierwszy przedstawia słodką Klarę i je przyjaciela, Dziadka do Orzechów, bohaterów książki „Dziadek do orzechów” E.T.A. Hoffman’a. Ta urocza opowiastka zawsze kojarzyła mi się z Bożym Narodzeniem i świątecznym piernikiem. W którym oczywiście nie mogło zabraknąć orzechów. Żałowałam tylko, że do ich łuskania nie służył tak kunsztowny przedmiot jak ten z bajki.

 2. Druga para to Karolcia i Piotr, z „Karolci” autorstwa Marii Kruger. W dzieciństwie zaczytywałam się w tej historii o dziewczynce, która znalazła zaczarowany koralik, spełniający wszystkie wypowiedziane życzenia. Nie muszę chyba mówić, że książka spotęgowała moje zamiłowanie do błyskotek

3. Trzecia para to Ania i Gilbert z „Ani na Uniwersytecie” L.M.Montgomery. Jest to scena gdy Ania daje Gilbertowi kosza, czego zresztą po pewnym czasie gorzko żałuje. To chyba najbardziej romantyczna para z całej prezentowanej czwórki.

4.Czwarta para to Mary Poppins i Bobby, sprzedawca papierosów, z „Mary Poppins” P.L. Tarvers. Miejscem akcji jest kredowy rysunek Bobbiego w który udało im się wskoczyć podczas randki . Mary Poppins to do dziś moja ulubiona postać literacka, bo jak na bohaterkę zwykłej bajki dla dzieci, jest osobą niezwykle „charakterną”.

 Konkurs okazał się dość trudny, do dziś padły tylko dwie poprawne odpowiedzi. Dlatego tym mocniej jeszcze raz gratuluję zwycięzcom: małej formie i Agnieszce Azj.

A wszystkim obiecuję, że nie jest to ostatnia tego rodzaju zabawa na tym blogu.J

4 uwagi do wpisu “rozwiązanie konkursu „czar par”

  1. A, czyli jednak tylko tego „Dziadka do orzechów” nie zgadłam:) Ale Mary Poppins nie byłam pewna:) Bardzo mi się podobał Twój konkurs, chociaż okazał się za trudny – czekam na następne!:)

  2. padmo: Czyli byłaś bardzo blisko! postaram sie coś nowego wymyślić, choc nie obiecuję, że będzie to w najbliższym czasie. Chyba ta nijaka wiosna pozbawia mnie weny.

  3. Przyznam się szczerze, że w pierwszej chwili myślałam, że na obrazku nr 2 jest Jacek i Agatka 😉 Choć Karolcię czytałam i też marzyłam o takim koraliku 🙂

  4. dormeza: witaj:) Faktycznie są podobni do Jacka i Agatki, a może to dlatego, że „narodzili” się w tej samej epoce?

Skomentuj

